Głęboka tęsknota za autentycznością i samorealizacją
Targi Interzum 2015 wyznaczają kierunki dla meblarstwa na kolejne dwa lata. Szczególnie dużo inspiracji przyniosła ekspozycja producenta papierów dekoracyjnych, a zarazem kreatora dekorów meblowych, firmy Schattdecor.
Dzisiaj konsumenci nie definiują już siebie za pomocą tradycyjnych wskaźników socjoekonomicznych takich jak wiek, płeć, kraj pochodzenia, dochód, ale za pomocą zainteresowań, ideologii, pasji, wyznawanych wartości oraz doświadczeń życiowych. Zachowanie nabywców jest odpowiedzią na potrzebę odzwierciedlenia swojego autentycznego „ja” i samorealizacji. Potrzeby wyrażania osobowości nie da się powstrzymać a droga do samorealizacji jest indywidualną sprawą.
Dzisiaj sposób w jaki ludzie kształtują swoje wnętrza odzwierciedla ich osobowość i zainteresowania w większym stopniu niż kiedykolwiek. Ślepe podążanie za trendami i meblowanie w sposób zgodny z aktualną konwencją to już sprawa przeszłości. Łatwość z jaką różne opinie i pomysły docierają do nas za pośrednictwem internetu otwiera nowe możliwości i pokazuje, że naprawdę możemy być dumni ze swoich indywidualnych preferencji i unikalnych pomysłów.
Czasy standardowych wyborów są już dawno za nami. Konsumenci są obecnie w stanie wybierać produkty, które potrafią w lepszy sposób odzwierciedlać ich osobowość.
Te tendencje zostały przeanalizowane w międzynarodowym zespole firmy Schattdecor i na ich bazie zostały opracowane trzy trendy na sezon 2015/2016.