Wnętrza dla „forever youngsters”

Młodość to ideał w naszej kulturze poszukiwany przez ludzi w każdym wieku. Promienność, beztroska, świeżość, wysportowanie i optymizm są uważane za pożądane cechy, a media i reklamy nakręcają ten imperatyw kulturowy. Jednak zmiany demograficzne idą w innym kierunku niż zmiany kulturowe. Mamy coraz  więcej osób wg metryki starszych, a coraz mniej młodych. Ale człowiek jest w takim wieku na ile się czuje.

Możemy obserwować jak zmieniają się wzorce kulturowe i ludzie po 50-tce pozostają nadal mentalnie młodzi. Ubierają się modnie, odżywiają się zdrowo, uprawiają sporty, czerpią z nowinek technicznych. Nie zamykają się w swoich domach, ale chcą przebywać w towarzystwie, doświadczają podróży. W tym wieku mają całkiem przyzwoite dochody, a przy tym często małe  zobowiązania – mieszkanie czy dom już spłacone, dzieci dorosłe.

Wnętrza mieszkalne forever youngsters mają ponadczasowy, uniwersalny charakter. Mogą sobie pozwolić na komfort, ale nie zamykają się swojej strefie komfortu. Wnętrze ma być urządzone ponadczasowo, ale to nie oznacza że staromodnie. Wręcz przeciwnie – sięgają do nowych rozwiązań funkcjonalnych i wzorniczych. Chcą, żeby wnętrze odzwierciedlało ich osobowość, wyrażało ich styl życia, czyli było spersonalizowane. Mogą sobie pozwolić na rozwiązania, na które nie było ich stać wcześniej. Nowoczesna klasyka to stwierdzenie, które coraz częściej jest używane we wnętrzach, również tych kuchennych i coraz częściej zastępuje takie stwierdzenia jak kuchnia klasyczna czy kuchnia rustykalna.

Czerń, złoto, marmur, brązy to kolory, które odzwierciedlają upodobania tej grupy konsumentów jeżeli chodzi o wnętrza. Czarny oznacza tradycję i konserwatywność, ale również nowoczesność, jest wyrazem dobrego designu, a złoty dobrobytu. Z kolei marmur od zawsze był obecny w eleganckich wnętrzach i ma charakter ponadczasowy.

Poniżej kilka wnętrz utrzymanych w takiej stylistyce, wnętrz które odzwierciedlają upodobania grupy konsumentów „na zawsze młodych”.

Zapisz się do naszego
Newslettera i badź
zawsze na bieżąco!